Klantenservice

Hieronder vindt u de antwoorden op de veel gestelde vragen. Heeft u aan de hand hiervan nog vragen of heeft u een andere vraag dan staan wij u graag persoonlijk te woord.

 

Veel gestelde vragen

 

Bestellen

 

Bestellen

Mocht u vragen hebben tijdens het bestellen, dan kunt u tijdens de openingstijden contact met ons op nemen.

 

Hoe werkt het bestelproces?

Wanneer u een artikel heeft gevonden en u wilt deze bestellen, dan gaat u als volgt te werk.

U klikt op “In winkelwagen”.
U komt nu in de winkelwagen terecht, hier ziet u een overzicht van de gekozen producten en kunt u uw bestelling controleren.
Op deze pagina kunt u ook al vast uw verzendkosten berekenen zodat u later in het afrekenproces niet voor verrassingen komt te staan.
Heeft u een kortingscode? Dan kunt u deze op de huidige pagina verzilveren.
Als u uw bestelling wilt afronden klikt u op “Doorgaan naar Kassa”.
Heeft u eerder bij ons besteld en een account aangemaakt? Dan kunt u inloggen en worden uw gegevens al voor uw ingevuld.
Is het de eerste keer dat u besteld? Dan kunt u gewoon uw gegevens invullen en hoeft u niet in te loggen. U heeft de optie om een account aan te maken voor later gebruik, dit hoeft niet. Een account aanmaken voor later gebruik is makkelijk om uw bestellingen en orderstatussen online in te zien en maakt het afrekenen bij een volgende bestelling gemakkelijker.
Standaard wordt uw bestelling naar uw factuuradres gestuurd maar u kunt ook een ander verzendadres opgeven door het selectie vakje "Verzend naar dit adres" af te vinken. U krijgt dan de mogelijkheid om het verzendadres in te vullen.
Kies daarna de verzendwijze. U kunt uw bestelling laten verzenden of bij ons magazijn in Almelo afhalen. Heeft u een kortingscode? Vink dan het selectie vakje achter "Kortingscodes" aan.
Als laatste kiest u de betaalwijze. U kunt hier kiezen uit iDeal of betalen via bankoverschrijving. Uw bestelling dient te allen tijde vooraf bestaald te worden.
Controleer uw bestelling en lees onze algemene voorwaarden, als u hiermee akkoord bent plaatst u uw bestelling.

 

Is het bestellen bij Henry Elferink Horecagoederen veilig?

U kunt bij Henry Elferink Horecagoederen en dus ook op henryelferink-horecagoederen.nl veilig bestellen. Het afrekensysteem op onze website is SSL beveiligd, u kunt dat herkennen aan het groene hangslotje in de adresbalk. Via het vertrouwde iDeal kunt u in een compleet beveiligde verbinding de online betalingen verrichten.

 

Verzenden en afhalen

 

Veel gestelde vragen over verzenden en afhalen

Hieronder vindt u de veel gestelde vragen over verzenden en afhalen van bestellingen via de webshop Henry Elferink Horecagoederen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

 

Zijn de artikelen op voorraad?

Henry Elferink Horecagoederen heeft bijna alle artikelen die op de webshop staan op voorraad. Deze artikelen kunnen dezelfde dag in Almelo nog afgehaald worden. Mocht een artikel niet voorradig zijn, dan wordt er duidelijk aangegeven wanneer u deze kunt afhalen.
U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling te laten bezorgen. U heeft uw bestelling vaak al de volgende dag in huis.

 

Hoe werkt afhalen?

Tijdens uw bestelling kunt u er voor kiezen om uw bestelling af te halen in Almelo. U kunt zich dan tijdens onze openingstijden melden aan de balie voor een afhaalbestelling. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Bekijk ons adres en de openingstijden.

 

Hoe lang duurt het bezorgen?

Henry Elferink Horecagoederen heeft bijna alle artikelen op voorraad. De artikelen die op voorraad zijn worden vaak al de volgende werkdag geleverd, dit is afhankelijk van de besteltijd. Besteld u voor 12.00 uur, dan wordt het de volgende werkdag geleverd. Besteld u na 12.00 uur, dan heeft u kans dat uw bestelling een werkdag later wordt geleverd. Heeft u een artikel besteld wat niet voorradig is, dan wordt de levertijd er duidelijk bij vermeld. Henry Elferink Horecagoederen heeft een eigen bezorgservice maar maakt ook gebruikt van externe transporteurs.

 

Wordt mijn bestelling ook geplaatst?

Uw bestelling wordt, indien mogelijk, met een pompwagen tot aan de eerste deur geleverd en wordt niet geplaatst. Indien de bezorger een apparaat toch naar binnen brengt, dan is het risico (schade aan interieur of apparatuur) voor de koper.

 

Is het verzenden gratis?

Webshop bestellingen met een bestelwaarden van boven de € 500,- worden in Nederland (uitgezonderd de Waddeneilanden) gratis bezorgd.
Pakketverzendingen kosten € 9,- en voor een pallet verzending wordt er € 49,- transportkosten in rekening gebracht.

 

Moet ik mijn bestelling controleren?

Bij het in ontvangst nemen van uw bestelling raden wij u aan om uw bestelling te controleren op manco’s en beschadigingen. Mocht uw bestelling incompleet of beschadigd zijn, neemt u dan binnen 24 uur hierover contact met ons op.

 

Betalen en BTW

 

Hoe kan ik betalen?

In onze webshop kunt u veilig via uw eigen bank met iDeal betalen. Bij het afhalen in onze showroom kunt contant of met pin betalen. Naast betaling met iDeal kunt u bij Henry Elferink Horecagoederen ook betalen met bankoverschrijving.

 

Cash & Carry

Henry Elferink Horecagoederen werkt met het Cash & Carry systeem. Dit betekent dat alle producten die bij ons gekocht worden direct afgerekend moeten worden. Ook de bezorgkosten dienen van te voren afgerekend te worden.

 

Wat is iDeal?

Betalen kan veilig, snel en vertrouwt via uw eigen bank met iDeal.

  • iDeal is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
  • Betalen met iDeal kan meteen, u hoeft zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
  • U kunt iDeal direct gebruiken als u internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank of SNS Regio Bank.
  • iDeal is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor u ingevuld en u wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling.
  • U houdt constant controle en overzicht op uw betaling, de iDeal betaling wordt meteen verwerkt en zichtbaar in uw rekeningoverzicht.
  • Uw naam en rekeningnummer worden pas aan de webwinkelier verstrekt nadat u de betaling heeft goedgekeurd.

 

Kan ik ook contant betalen?

U kunt bij ons naast de PIN ook contant betalen. Dit is alleen mogelijk als u uw bestelling afhaalt in onze showroom. U kunt dit tijdens het bestelproces aangegeven door “pinnen of contant betalen in de showroom” aan te vinken.

LET OP: Het kan zijn dat uw bank een bepaald limiet heeft ingesteld of dat u het van tevoren moet aangeven wanneer u een groot bedrag gaat pinnen. Als dit niet geregeld is kan de betaling en dus de aflevering van uw bestelling niet plaatsvinden. Informatie hierover vindt u op de website van uw bank.

 

Kan ik aan de chauffeur betalen?

Indien u ervoor gekozen heeft om uw bestelling te laten bezorgen dan dient uw bestelling vooraf betaalt te zijn. U kunt niet betalen aan de chauffeur.

 

Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?

Omdat wij ons vooral richten op de zakelijk markt zijn al onze vermelde prijzen exclusief 21% BTW.

 

Retourneren en ruilen

 

Retourneren en ruilen

Bent u niet tevreden over het door u bestelde artikel? Dan zullen wij het artikel terugnemen, mits verpakt in de originele verpakking en zonder beschadigingen of gebruikssporen. Het retourneren komt volledig op kosten van de klant. Ruilen of retourneren is alleen mogelijk voor artikelen die wij voorradig hebben. Artikelen die wij speciaal voor u hebben besteld kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

De volgende artikelen zijn ook uitgezonderd van retourneren en ruilen:

  • Verbruiksartikelen, waarvan de verpakking is geopend
  • Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kan worden

Wet kopen op afstand
De Wet Koop op Afstand geldt alleen bij consumentenkoop, oftewel een koop tussen een zakelijke verkoper (winkelier) en een consument. Een consument is iemand die per definitie niet handelt vanuit beroep of bedrijf. Iemand die een bestelling plaatst uit naam van een bedrijf kan zich dus niet beroepen op het consumentenrecht.

 

Garantie en klachtmelding

 

Heb ik garantie op mijn aankopen?

Op alle nieuwe apparatuur die door ons is geleverd krijgt u 12 maanden onderdelengarantie. Bij onoordeelkundig gebruik, beschadigingen, defecten voorkomend uit een stroomstoring of reparaties verricht door anderen dan door ons aangewezen monteurs, vervalt de garantie.

Op horeca meubilair wordt geen garantie gegeven. Wij staan in voor de kwaliteit van de door ons geleverde artikelen, voor een door ons aangegeven periode.

 

Hoe kan ik een klacht melden en hoe wordt deze afgehandeld?

Mocht het voorkomen dat u een klacht heeft over een artikel of over onze werkwijze, dan horen wij dat graag. Wij willen onze producten, maar ook onze werkwijze, zo perfect mogelijk maken en hebben daarbij uw bevindingen nodig. U kunt ons hier per e-mail, via WhatsApp maar ook via een telefoongesprek over berichten. Heeft uw een klacht over een specifiek artikel? Ondersteun dan uw klacht met een foto van het voorval.

E-mail: klantenservice @ henryelferink.nl
Telefoon: +31 (0)546 49 10 29
WhatsApp: 06 31 3000 32 (U kunt niet bellen of sms’en naar dit nummer.)

 

Openingstijden

 

Wanneer kunt u bij Henry Elferink Horecagoederen terecht?

Henry Elferink Horecagoederen kunt u bereiken tijdens onze openingstijden.

 

Onze openingstijden zijn

Maandag     09.00 – 17.00 uur
Dinsdag       09.00 – 17.00 uur
Woensdag   09.00 – 17.00 uur
Donderdag  09.00 – 17.00 uur
Vrijdag         09.00 – 17.00 uur
Zaterdag      Gesloten
Zondag        Gesloten

 

Contact

Henry Elferink Horecagoederen
Van Weerden Poelmanweg 11
7602 PC Almelo
The Netherlands
(T) +31 (0)546 49 10 29
(F) +31 (0)546 49 11 39
(E) klantenservice @ henryelferink.nl