Wij maken gebruik van cookies om je ervaring op onze website te optimaliseren. Meer informatie en instellingen.
Klantenservice
Hieronder vind je de antwoorden op veel gestelde vragen aan onze klantenservice. Heb je aan de hand hiervan nog vragen of heb je een andere vraag dan mag je altijd even bellen (+31 (0)546 - 49 10 29, mailen of appen.
> Bestellen
> Verzenden en afhalen
> Betalen en btw
> Retourneren en ruilen
> Garantie en klachtmelding
> Openingstijden en contact
Bestellen
Bestellen
Mocht je vragen hebben tijdens het bestellen, dan kun je tijdens onze openingstijden telefonisch contact met ons op nemen op +31 (0)546 - 49 10 29. Wij zijn op werkdagen geopend van 9.00 tot 17.00 uur. Buiten onze openingstijden kun je ons bereiken via de chat onderin de webpagina. Wij zullen hier dan zo snel mogelijk op reageren.
Hoe werkt het bestelproces?
Heb je eerder bij ons besteld en een account aangemaakt? Dan kun je inloggen bij ’Mijn account’ boven in het scherm. Is het de eerste keer dat je besteld? Dan heb je de optie om een nieuw account aan te maken, maar dit is niet noodzakelijk. Een account is handig voor als je van plan bent om vaker te bestellen. Met behulp van een account kun je ook je orderstatus zien.
Wanneer je een artikel hebt gevonden en deze wilt bestellen, ga je als volgt te werk:
Klik op ‘In winkelwagen’. Het product is nu in de winkelwagen geplaatst. Rechtsboven in het scherm vind je je winkelwagen. Als je hier op klikt, zie je een overzicht van de door jou gekozen producten. Als je je bestelling wilt afronden klik je op ‘Afrekenen’.
In het volgende scherm kun je je afleveradres invoeren. Ben je ingelogd op je account? Dan worden deze gegevens automatisch ingevuld. Standaard wordt je bestelling naar je factuuradres gestuurd maar je kunt ook een ander verzendadres opgeven door het selectie vakje "Verzend naar dit adres" aan te vinken. Je krijgt dan de mogelijkheid om het verzendadres in te vullen.
Kies daarna de verzendwijze. Je kunt je bestelling laten verzenden of bij ons afhalen in onze showroom in Almelo. Kies daarna de betaalmethode: Je kunt hier kiezen uit iDeal, een bankoverschrijving, Bancontact, Creditcard en PayPal.
Als laatste kun je nog een kortingscode invullen, mocht je die hebben. Je bestelling dient ten allen tijde vooraf betaald te worden. Controleer je bestelling en lees onze algemene voorwaarden, als je hiermee akkoord gaat dan plaats je je bestelling.
Heb je nog vragen over het bestellen, dan kun je altijd contact met ons op nemen.
Is het bestellen bij Henry Elferink Horecagoederen veilig?
Je kan bij Henry Elferink Horecagoederen en dus ook op henryelferink-horecagoederen.nl veilig bestellen. Onze hele website is namelijk via SSL beveiligd, dit is te herkennen aan het groene hangslotje in de adresbalk. Via de vertrouwde betaalmogelijkheden kan je in een compleet beveiligde verbinding de online betalingen verrichten.
Verzenden en afhalen
Veel gestelde vragen over verzenden en afhalen
Hieronder vind je de veel gestelde vragen over het verzenden en afhalen van je bestelling via de webshop Henry Elferink Horecagoederen. Staat jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Dat kan telefonisch tijdens onze openingstijden op +31 (0)546 - 49 10 29. Wij zijn op werkdagen geopend van 9.00 - 17.00 uur. Via het contactformulier kun je ons bereiken of stuur buiten onze openingstijden een chat bericht via de chat onderaan de webpagina. Wij zullen hier dan zo snel mogelijk op reageren.
Zijn de artikelen op voorraad?
Henry Elferink Horecagoederen heeft heel veel artikelen op voorraad. De artikelen die op voorraad zijn worden vaak de volgende werkdag al geleverd en kunnen dezelfde dag al afgehaald worden. Voordat je een artikel bij ons kan afhalen moet je hier wel eerst bericht van krijgen dat het klaar staat. Een groot aantal van onze artikelen zijn wel op voorraad maar staan in een centraal magazijn. Deze artikelen kunnen vaak ook al de volgende werkdag geleverd worden maar kunnen niet dezelfde dag afgehaald worden.
Hoe werkt afhalen?
In het afreken proces kun je er voor kiezen om je bestelling bij ons af te halen. Je krijgt dan eerst per e-mail bericht wanneer je bestelling klaar staat en je deze kan afhalen. Als jouw bestelling klaar staat kun je het komen afhalen. Bij aankomst moet je je eerst even melden bij de balie in het kantoor.
Afhalen kan bij ons in Almelo tijdens onze openingstijden:
Henry Elferink Horecagoederen
Van Weerden Poelmanweg 11
7602 PC Almelo
Tel. 0546 - 49 10 29
Hoe lang duurt het bezorgen?
Bestel je voor 12.00 uur, dan wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag geleverd. Dit geldt voor ongeveer 90% van ons assortiment. We kunnen dit niet voor alle producten garanderen en daarom wordt bij elk product de levertijd vermeldt. Voor sommige producten is dit bijvoorbeeld 1-3 werkdagen.
Wordt mijn bestelling ook geplaatst?
Bestellingen die per palletvracht worden verzonden, worden tot aan de eerste deur geleverd en worden niet geplaatst. De chauffeurs zijn namelijk niet verplicht om de pallet binnen te zetten. Zet de chauffeur de pallet in overleg toch naar binnen dan is het risico (schade aan interieur of apparatuur) voor de koper.
Wil je jouw bestelde apparatuur laten plaatsen? Neem dan even contact met ons op: 0546 - 49 10 29
Is het verzenden gratis?
Nee, bestellingen kunnen helaas niet meer gratis geleverd worden. De verschillende verzendkosten kun je hier bekijken: Bekijk hier de verzendkosten.
Moet ik mijn bestelling controleren?
Bij het ontvangst nemen van je bestelling raden wij je aan om de bestelling te controleren op manco's en eventuele beschadigingen. Mocht jouw bestelling incompleet of beschadigd zijn, neem dan binnen 24 uur contact met ons op.
Betalen en btw
Hoe kan ik betalen?
In onze webshop kun je veilig betalen met iDeal of Mister Cash (voor België). Bij het afhalen in onze showroom kun je pinnen of contant betalen. Naast iDeal of Mister Cash kun je ook gebruiken maken van vooraf overboeken per bank door middel van een bank overschrijving.
Cash & Carry
Henry Elferink Horecagoederen werkt met het Cash & Carry systeem. Dit betekent dat alle producten die bij ons gekocht worden direct afgerekend moeten worden. Ook de bezorgkosten dienen van te voren afgerekend te worden.
Wat is iDeal?
Betalen kan veilig, snel en vertrouwt via je eigen bank met iDeal.
- iDeal is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
- Betalen met iDeal kan meteen, je hoeft je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
- Je kunt iDeal direct gebruiken als je internetbankiert bij een bank in Nederland.
- iDeal is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor je ingevuld en je wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling.
- Je houdt constant controle en overzicht op jouw betaling, de iDeal betaling wordt meteen verwerkt en zichtbaar in je rekeningoverzicht.
- Je naam en rekeningnummer worden pas aan de webwinkelier verstrekt nadat je de betaling hebt goedgekeurd.
Kan ik ook contant betalen?
Contant of per pin betalen is bij online bestellingen niet mogelijk. Online bestellingen moeten altijd vooraf betaald worden via iDeal of één van de andere betaalmogelijkheden.
Kan ik bij aflevering aan de chauffeur betalen?
Nee dat is niet mogelijk. Jouw online bestelling moet altijd vooraf betaald worden.
Zijn de vermelde prijzen inclusief btw?
Nee, al onze prijzen worden weergegeven exclusief btw. Dit doen wij omdat wij een groothandel zijn en over het algemeen aan zakelijke klanten verkopen. De prijs inclusief btw wordt er wel bij naast weergegeven.
Retourneren en ruilen
Ik ben niet tevreden over het bestelde artikel
Ben je niet tevreden over het door jou bestelde artikel? Dan mag je dit binnen 14 dagen retourneren, dit geldt alleen voor particuliere aankopen en niet voor zakelijke aankopen (zie het kopje wet kopen op afstand). Wij zullen het retour gestuurde artikel dan terugnemen, mits deze in originele verpakking zit en geen beschadigingen en gebruikssporen heeft. De kosten van het retourneren zijn voor de klant. Ruilen en retourneren is alleen mogelijk met voorraadartikelen. Maatwerk artikelen of artikelen die speciaal voor jou besteld zijn kunnen helaas niet geruild of geretourneerd worden.
Hoe wordt het retour gestuurde artikel vergoed?
Als het retour gestuurde artikel bij ons binnen is gekomen wordt het gecontroleerd op originele verpakking, beschadigingen en eventuele gebruikssporen. Als het artikel door ons is goed bevonden dan betalen wij meestal binnen 5 dagen na ontvangst retour het bedrag terug, maximaal kan dit 14 dagen duren.
Het ontvangen artikel is defect, wat nu?
Heb je een artikel ontvangen wat defect of beschadigd is, meld dit dan binnen 24 uur aan ons. Dit kan telefonisch tijdens onze openingstijden op +31 (0)546 - 49 10 29 of via ons contactformulier. Afhankelijk van het artikel wordt het dan gerepareerd of omgeruild.
Retour of ruiling aanmelden
Wil je een artikel retourneren of ruilen? Neem dan eerst even contact met ons op. Dit kan telefonisch tijdens onze openingstijden op +31 (0)546 - 49 10 29 of via ons contactformulier.
De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd of geruild worden
- Verbruiksartikelen waarvan de verpakking is geopend
- Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kunnen worden
Wet kopen op afstand
De Wet Kopen op Afstand geldt alleen bij consumentenkoop, oftewel een koop tussen een zakelijke verkoper (winkelier) en een consument. Een consument is iemand die per definitie niet handelt vanuit beroep of bedrijf. Iemand die een bestelling plaatst uit naam van een bedrijf kan zich dus niet beroepen op het consumentenrecht.
Garantie en klachtmelding
Heb ik garantie op mijn aankopen?
Ja, op nieuw meubilair en apparatuur heb je garantie. Hoe lang je garantie hebt hangt af van het product. Dit kan 12 maanden, 24 maanden of alleen onderdelen garantie zijn. Omdat dit per artikel verschilt wordt dit bij het artikel vermeldt.
Bij onoordeelkundig gebruik, beschadigingen, defecten voorkomend uit een stroomstoring of reparaties verricht door anderen dan door ons aangewezen monteurs, vervalt de garantie.
Hoe kan ik een klacht melden en hoe wordt deze afgehandeld?
Mocht het voorkomen dat je een klacht hebt over een artikel of over onze werkwijze, dan horen wij dat graag. Wij willen onze producten, maar ook onze werkwijze, zo perfect mogelijk maken en hebben daarbij jouw mening nodig. Je kan ons hier per e-mail, via WhatsApp maar ook via een telefoongesprek over berichten. Heb je een klacht over een specifiek artikel? Stuur dan voor de duidelijkheid een foto mee.
E-mail: klantenservice @ henryelferink.nl
Telefoon: +31 (0)546 49 10 29
WhatsApp: 06 31 3000 32 (Alleen voor berichten, je kan niet bellen of sms’en naar dit nummer.)
Openingstijden en contact
Waneer kun je bij Henry Elferink Horecagoederen terecht?
Je kan bij ons in de showroom terecht tijdens onze openingstijden. Binnen deze tijden zijn wij ook telefonisch bereikbaar. Buiten onze openingstijden kun je contact opnemen via de chat onderaan de webpagina, wij zullen hier dan zo snel mogelijk op reageren.
Openingstijden
Adres en contactgegevens
Henry Elferink Horecagoederen
Van Weerden Poelmanweg 11
7602 PC Almelo
The Netherlands
Telefoon: +31 (0)546 49 10 29
E-mail: klantenservice @ henryelferink.nl
-
Icon
-
Icon
professioneel advies
ma t/m vr van 9.00 - 17.00 uur
-
Icon
vragen? whatsapp ons
06 31 3000 32
-
Icon
bellen mag ook
0546 - 49 10 29
-
Icon
stuur een e-mail
klantenservice @ henryelferink.nl