Wij maken gebruik van cookies om je ervaring op onze website te optimaliseren. Meer informatie en instellingen.
Veel gestelde vragen
Vind hier jouw antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen of kun je het niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op. Dat kan telefonisch op +31 (0) 546 - 49 10 29, via WhatsApp: +31 (0) 6 31 3000 32 (alleen berichten) of via ons contact formulier.
Wat zijn jullie openingstijden?
Wat is de levertijd van mijn bestelde product(en)?
Bestel je voor 12.00 uur, dan wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag geleverd. Dit geldt voor ongeveer 90% van ons assortiment. We kunnen dit niet voor alle producten garanderen en daarom wordt bij elk product de levertijd vermeldt. Voor sommige producten is dit bijvoorbeeld 1-3 werkdagen.
Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland:
Voor bestellingen die per pakketpost verzonden kunnen worden betaal je € 15,- verzendkosten. Bestellingen die te groot of te zwaar voor de pakketpost zijn worden per palletvracht verzonden. Hiervoor betaal je € 75,-.
Naar België:
Voor bestellingen die per pakketpost naar België verzonden kunnen worden betaal je € 25,- verzendkosten. Bestellingen die te groot of te zwaar voor de pakketpost zijn worden per palletvracht verzonden. Voor palletvracht verzendingen naar België betaal je € 125,-.
Wil je naar een ander land verzenden dan Nederland of België? Neem dan contact met ons op.
Wanneer worden bestellingen gratis verzonden?
Gratis levering kunnen wij op dit moment helaas niet meer aanbieden. Wel heb je de mogelijkheid om de bestelling bij ons af te halen.
Kan ik ook vanuit België bestellen?
Dit is mogelijk. Voor bestellingen die per pakketpost naar België verzonden kunnen worden betaal je € 25,- verzendkosten. Bestellingen die te groot of te zwaar voor de pakketpost zijn worden per palletvracht verzonden. Voor palletvracht verzendingen naar België betaal je € 125,-.
Kan ik bestelde producten ook komen afhalen?
Dat kan. Wanneer jouw bestelling klaarligt om afgehaald te worden krijg je van ons bericht. Pas dan kun je het product bij ons afhalen. Het ophalen van bestelde producten bij ons is gratis. Ons adres is: Van Weerden Poelmanweg 11 in Almelo.
Is het mogelijk om producten te retourneren?
Ben je niet tevreden over het door jou bestelde artikel? Dan mag je dit binnen 14 dagen retourneren, dit geldt alleen voor particuliere aankopen en niet voor zakelijke aankopen (zie het kopje wet kopen op afstand). Wij zullen het retour gestuurde artikel dan terugnemen, mits deze in originele verpakking zit en geen beschadigingen en gebruikssporen heeft. De kosten van het retourneren zijn voor de klant. Ruilen en retourneren is alleen mogelijk met voorraadartikelen. Maatwerk artikelen of artikelen die speciaal voor jou besteld zijn kunnen helaas niet geruild of geretourneerd worden.
Als het retour gestuurde artikel bij ons binnen is gekomen wordt het gecontroleerd op originele verpakking, beschadigingen en eventuele gebruikssporen. Als het artikel door ons is goed bevonden dan betalen wij meestal binnen 5 dagen na ontvangst retour het bedrag terug, maximaal kan dit 14 dagen duren.
Heb je een artikel ontvangen wat defect of beschadigd is, meld dit dan binnen 24 uur aan ons. Dit kan telefonisch tijdens onze openingstijden op +31 (0)546 - 49 10 29 of via ons contactformulier. Afhankelijk van het artikel wordt het dan gerepareerd of omgeruild.
Wil je een artikel retourneren of ruilen? Neem dan eerst even contact met ons op. Dit kan telefonisch tijdens onze openingstijden op +31 (0)546 - 49 10 29 of via ons contactformulier.
De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd of geruild worden:
- Verbruiksartikelen waarvan de verpakking is geopend
- Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kunnen worden
Heb ik garantie op mijn aankopen?
Op alle nieuwe apparatuur die door ons is geleverd krijgt u 12 maanden onderdelengarantie. Bij onoordeelkundig gebruik, beschadigingen, defecten voorkomend uit een stroomstoring of reparaties verricht door anderen dan door ons aangewezen monteurs, vervalt de garantie.
Op horeca meubilair wordt geen garantie gegeven. Wij staan in voor de kwaliteit van de door ons geleverde artikelen, voor een door ons aangegeven periode.
Wanneer moet ik een offerte aanvragen?
Wil je projectmatig of grote aantallen bestellen? Vraag dan geheel vrijblijvend een offerte aan. Ondanks dat onze artikelen al heel scherp geprijsd zijn, kan het voorkomen dat we nog een gerichte aanbieding kunnen maken. Je kan ons ook telefonisch bereiken op +31 (0)546 - 49 10 29 of kom langs in onze showroom.
Hoe werkt het bestelproces?
Heb je eerder bij ons besteld en een account aangemaakt? Dan kun je inloggen bij ’Mijn account’ boven in het scherm. Is het de eerste keer dat je besteld? Dan heb je de optie om een nieuw account aan te maken, maar dit is niet noodzakelijk. Een account is handig voor als je van plan bent om vaker te bestellen. Met behulp van een account kun je ook je orderstatus zien.
Wanneer je een artikel hebt gevonden en deze wilt bestellen, ga je als volgt te werk:
Klik op ‘In winkelwagen’. Het product is nu in de winkelwagen geplaatst. Rechtsboven in het scherm vind je je winkelwagen. Als je hier op klikt, zie je een overzicht van de door jou gekozen producten. Als je je bestelling wilt afronden klik je op ‘Afrekenen’.
In het volgende scherm kun je je afleveradres invoeren. Ben je ingelogd op je account? Dan worden deze gegevens automatisch ingevuld. Standaard wordt je bestelling naar je factuuradres gestuurd maar je kunt ook een ander verzendadres opgeven door het selectie vakje "Verzend naar dit adres" aan te vinken. Je krijgt dan de mogelijkheid om het verzendadres in te vullen.
Kies daarna de verzendwijze. Je kunt je bestelling laten verzenden of bij ons afhalen in onze showroom in Almelo. Kies daarna de betaalmethode: Je kunt hier kiezen uit iDeal, bankoverschrijving of Bancontact.
Als laatste kun je nog een kortingscode invullen, mocht je die hebben. Je bestelling dient ten allen tijde vooraf betaald te worden. Controleer je bestelling en lees onze algemene voorwaarden, als je hiermee akkoord gaat dan plaats je je bestelling.
Heb je nog vragen over het bestellen, dan kun je altijd contact met ons op nemen.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling achterhalen?
Wanneer je een account hebt aangemaakt voorafgaande aan de bestelling, kun je de orderstatus bekijken bij ’Mijn account’. Als je dan naar ‘Mijn orders’ gaat, kun je je status bekijken. Heb je als gast besteld? Dan word je via de mail op te hoogte gehouden van de status van je bestelling. Je krijgt dan alleen een melding wanneer het product verzonden wordt. Voor de exacte status van je bestelling zal je dan contact met ons op moeten nemen.
Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?
Al onze prijzen worden weergegeven exclusief btw. Dit doen wij omdat wij een groothandel zijn en over het algemeen aan zakelijke klanten verkopen. De prijs inclusief btw wordt er wel bij naast weergegeven.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Je kunt bij het online bestellen kiezen uit iDeal, bankoverschrijving of Bancontact. Wanneer je iets bij ons in de showroom koopt, kun je contant betalen of met de pin.
Kan ik ook achteraf of op rekening betalen?
Nee. Henry Elferink Horecagoederen werkt met het Cash & Carry systeem. Dit betekent dat alle producten die bij ons gekocht worden direct afgerekend moeten worden. Ook de bezorgkosten dienen van te voren afgerekend te worden.
Moet ik een account aanmaken?
Nee dit hoeft niet. Het is echter wel handig om een account aan te maken. Dit komt omdat je in je account je orderstatus kunt bekijken. Dan kun je de status van je bestelling achterhalen. Ook is het handig om een account te hebben als je van plan bent om vaker te bestellen, dit scheelt tijd bij het afrekenen. Je gegevens worden namelijk onthouden en zo kun je sneller je bestelling afronden.
Hoe maak ik een account aan?
Boven in het scherm zie je een knop ’Mijn account’. Als je hier op klikt, zie je aan de rechterzijde ‘Account aanmaken’. Hier kun je vervolgens je persoonlijke informatie invullen. Als je een zakelijke partner bent kun je eventueel je BTW nummer invullen bij ‘Btw nummer’.
Hoe kan ik een klacht melden en hoe wordt deze afgehandeld?
Mocht het voor komen dat je een klacht hebt over een artikel of over onze werkwijze, dan horen wij dat graag. Wij willen onze producten, maar ook onze werkwijze, zo perfect mogelijk maken en hebben daarbij jouw bevindingen nodig. Je kunt ons hier per e-mail, via WhatsApp maar ook via een telefoongesprek over berichten. Heb je een klacht over een specifiek artikel? Ondersteun dan je klacht met een foto van het voorval.
E-mail: klantenservice @ henryelferink.nl
Telefoon: +31 (0)546 49 10 29
WhatsApp: 06 31 3000 32 (Je kunt niet bellen of sms’en naar dit nummer)
Hoe kan ik een beoordeling geven?
Via deze link kun je ons een beoordeling geven. Klik op de knop ‘Beoordeel ons’ en vul je beoordeling in.
Installeren jullie ook apparatuur?
Nee. Wij installeren geen apparatuur. Voor de installatie moet je zelf een monteur regelen. Bestellingen die per palletvracht worden verzonden, worden tot aan de eerste deur geleverd en worden niet geplaatst. De chauffeurs zijn namelijk niet verplicht om de pallet binnen te zetten. Zet de chauffeur de pallet in overleg toch naar binnen dan is het risico (schade aan interieur of apparatuur) voor de koper.
Hoe moet ik een horeca parasoldoek vervangen?
In onze blog kun je het precieze stappenplan vinden om je parasoldoek te vervangen.