Retourneren en ruilen

Ik ben niet tevreden over het bestelde artikel

Bent u niet tevreden over het door u bestelde artikel? Dan kunt u dit binnen 14 dagen retourneren, wij zullen het artikel dan terugnemen, mits verpakt in de originele verpakking en zonder beschadigingen of gebruikssporen. Het retourneren komt volledig op kosten van de klant. Ruilen of retourneren is alleen mogelijk voor artikelen die wij voorradig hebben. Artikelen die wij speciaal voor u hebben besteld kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

 

Hoe wordt het retour gestuurde artikel vergoed

Als het retour gestuurde artikel bij ons binnen is gekomen wordt het gecontroleerd op originele verpakking, beschadigingen en eventuele gebruikssporen. Is het artikel door ons goed bevonden dan betalen wij binnen 14 dagen na ontvangst retour het bedrag terug. Dit doen wij op dezelfde wijze als hoe u bij ons heeft afgerekend.

 

Het ontvangen artikel is defect, wat nu?

Heeft u een artikel ontvangen wat defect of beschadigt is, meldt dit dan binnen 24 uur aan ons. Dit kan telefonisch tijdens onze openingstijden op 0546-491029 of via ons contactformulier: Defect of beschadiging aanmelden. Afhankelijk van het artikel wordt het dan gerepareerd of omgeruild.

 

Retour of ruiling aanmelden

Wilt u een artikel retourneren of ruilen? Neem dan eerst contact met ons op, dit kan telefonisch tijdens onze openingstijden op 0546-491029 of via ons contactformulier: Retour of ruiling aanvragen via contactformulier.

 

De volgende artikelen zijn uitgezonderd van retourneren en ruilen:
  • Verbruiksartikelen, waarvan de verpakking is geopend
  • Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kan worden

 

Wet kopen op afstand

De Wet Koop op Afstand geldt alleen bij consumentenkoop, oftewel een koop tussen een zakelijke verkoper (winkelier) en een consument. Een consument is iemand die per definitie niet handelt vanuit beroep of bedrijf. Iemand die een bestelling plaatst uit naam van een bedrijf kan zich dus niet beroepen op het consumentenrecht.